torsdag 22 november 2018

Vem läser egentligen?

Bildresultat för frågetecken

Ibland undrar jag hur många som läser bokbloggar egentligen. Om en någon läser ens texter... 

Själv känner jag efter att jag började bli aktiv på instagram att värdet med att läsa andras bloggar minskar. Jag får så mycket tips och effektivare kommunikation på instagram. 

Vad tycker ni och hur gör ni? Jag läser andra bokbloggar sporadiskt, någon gång då och då. Varför min blogg får leva kvar är nog egentligen att jag har den som dagbok över mitt eget läsande. 

3 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

instagram ger inte lika mycket som bokbloggar

bloggbohemen sa...

Jag förstår vad du menar. Jag överväger till och från att lägga ner bloggen. Men, jag tycker fortfarande att längre inlägg lämpar sig bättre i bloggformat än på Instagram. Jag kan också periodvis bli lite utmattad av flödet på Instagram. Men, det känns allt mer som att Instagram nog vinner så småningom och bloggen läggs ner.

Sincerely Johanna sa...

För mig har läsandet av bloggar gått ner rejält. Jag håller mig till sociala medier, poddar och YouTube mer nu. Min egen blogg har jag mer som en plattform för längre texter och som ett typ av nav bland alla mina kanaler. Det har kommit sig av att besöksstatistiken och interaktionen i form av kommentarer gått ner så mycket senaste åren. Jag får mer respons i andra digitala kanaler och det känns alltid bättre att få respons än att prata rakt ut i tomma intet utan att veta vilka som nås av det jag säger.