tisdag 20 november 2018

I år blir det nog bättre

I år blir det nog bättre (pocket)

I år blir det nog bättre är en novellsamling inom jultemat av Maeve Binchy. Jag hade höga förväntningar innan då jag läst en hel del av hennes tidigare böcker och tyckt mycket om dem. Tyvärr blev jag lite besviken. Några noveller var underhållande och bra, andra läste jag inte ens klart. För lite jultema och för ytligt på dem. Kanske har jag en för romantiserad bild över julen som jag vill ska finnas i all jul-lit och det kanske kan bli för mycket för andra. 

Sedan är inte noveller min bästa gren. Precis när jag tycker att jag börjar komma in i berättelsen så är den slut, vilket jag tycker är trist. Jag vill liksom borra ner mig ännu mer i storyn och personerna. Snart ska jag ta och fortsätta i min hög med jul-lit. Underbart!

Inga kommentarer: