tisdag 30 oktober 2018

Hemligheten i Cornwall

Hemligheten i Cornwall (inbunden)

Jag har länge längtat efter att få läsa mer av Liz Fenwick och nu har hennes Hemligheten i Cornwall kommit ut. Vi möter Jude som sticker ifrån sin egen vigsel med John strax innan det är dags att in i kyrkan. Det blir inte lätt efteråt att försvara sitt val och det utbryter en stor besvikelse hos de flesta runt omkring. Jude bestämmer sig för att resa till sin mors väninna Barbara i England och hamnar i Cornwall. 

Jag känner mig tudelad av boken. På ett sätt är den väldigt mysig och miljön nere i Cornwall är ju fantastisk, samtidigt är handlingen lite långsam. Jag tror nog att man med fördel hade kunnat korta ner berättelsen en del. Hemligheten i Cornwall är dock helt okej, bitvis riktigt bra och jag ser fram emot nästa bok av Liz Fenwick som kanske är bättre än denna. 

Inga kommentarer: