lördag 4 augusti 2018

Läsplatta beställd!


Äntligen, efter långt och mycket velande, ha jag beställt en läsplatta! Det blev en Storytel Reader. När jag granskade de olika alternativen så var det det som jag tror passar mig bäst eftersom jag har ett Storytel-abonnemang. Men det finns inget alternativ som är fulländat, det finns inte i dagsläget.

Det ultimata vore en läsplatta som innehåller:
- Möjlighet att läsa från ett abonnemang, typ Storytel.
- Möjlighet att läsa böcker som man får via mail, e-pub-filer. För att exempelvis kunna läsa recensionsex som kommer via mail.
- Möjlighet att låna e-böcker från biblioteket.

Vi får väl se om något sådant dyker upp i framtiden. En annan nackdel med Storytel-readern är att den inte har något skydd som man kan köpa till utan man får leta bland andra märken. Det är faktiskt lite märkligt, då jag tror att de flesta av oss vill ha ett fodral till för att kunna ha den i väskan utan risk för skador. Det vore ännu en inkomst för Storytel att sälja ett sådant också, samtidigt som det skulle vara toppen för oss kunder.

Jag tror att min kommer att levereras under nästa vecka. Det ser jag fram emot!

Inga kommentarer: