måndag 12 februari 2018

Louise

Äntligen har Mikaela Bley kommit ut med den tredje delen i Ellen Tamm-serien, Louise! Även här tar sig TV4-journalisten Ellen Tamm sig nyfiken fram till en ny mordgåta som hon "bara måste" hjälpa till att lösa för offrets skull.

Justitieministern vaknar upp en söndagsmorgon och får höra att hennes pressekreterare hittats död. Journalisterna belägrar hennes bostad och hon tar sig inte ut. Sedan blir det allt värre för Louise. Frågan är också: är det självmord eller har han blivit mördad?

Parallellt med mordgåtan får vi följa med i Ellens liv. Didrik som fortfarande är efter henne. Hennes mamma som är "speciell" och hur ensam Ellen är mitt i allt som händer runt omkring henne.

Jag läser sällan deckare, men just Mikaela Bley har jag följt sedan hon kom ut med sin första bok och kommer definitivt att vilja fortsätta läsa henne. Det är spännande, intressant och svårt att släppa. Riktigt bra alltså!

1 kommentar:

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag läser också sällan deckare, men jag lockas av omslagen på dessa. Så kanske ...