onsdag 15 november 2017

Bettys val

Marie-Louise Marcs andra bok Bettys val har precis kommit ut och det är en fortsättning på Bettys värld. I Bettys val kommer vi in precis vid ett julfirande där Betty och Henrik nyss flyttat ihop och firandet blir delux med alla släktingar från båda håll.

Min första tanke efter några kapitel var, hur ska den här berättelsen bli när allt är så perfekt och gulligt redan från början? Men naturligtvis kommer bekymmer och hinder efter vägen och snart en fundering på hur den här historien egentligen skulle sluta. Hur som helst så har Marie-Louise Marc klivit fram som en av få svenska feelgood-författare och hon gör det med den äran. Jag ser fram emot kommande böcker av Marie-Louise.

Vill ni läsa lite svenska feelgood med jultema så kan jag varmt rekommendera denna! Man får till och med vara med om två julaftnar... Härlig jul-lit!

4 kommentarer:

Anna sa...

Jag brukar läsa en jul-lit per år. Kanske är det dags att välja en svensk i år då?

Boklusen sa...

Absolut:)!

Villa Frejas bokblogg sa...

Den har jag planer på att läsa inom kort.

Västmanländskan sa...

Den är jag lite nyfiken på. Har läst den första.