måndag 14 augusti 2017

Flytten till Cornwall

Visst ser man både på titeln och det vackra omslaget att det här är en riktig feelgood-bok? Faktiskt så motsvarade förväntningarna mina tankar om det lästa. Till min besvikelse ser jag dock att Liz Fenwick inte gett ut något mer på svenska, så nu hoppas jag att Norstedts snabbt som busen fixar fler böcker av Liz.

I Flytten till Cornwall får vi träffa 38-åriga Maddie som blivit änka och fått "ärva" Hannah, en tonårig styvdotter som inte göra livet lättare för henne. En annan sak hon fått ärva av en gammal släkting är ett gammalt men fantastiskt hus i Cornwall som hon bestämmer sig för att flytta till.

Nu vill jag inte berätta mer om berättelsen utan tänker att man hellre ska följa med i berättelsen utan för mycket förförståelse. Jag kan ju säga att min längtan till Cornwall inte har avtagit direkt.

Inga kommentarer: