fredag 4 mars 2016

The intern

Igårkväll var jag så sugen att se en film och fick av en slump se en rekommendation på Instagram om filmen The intern. Så jag lade mig i soffan och tittade på den två timmar långa filmen med bland annat skådespelarna Robert De Niro och Anne Hathaway.

Filmen handlar om den 70-åriga änklingen Ben har tröttnat på livet som pensionär och börjar jobba igen genom en praktikplats på en nätbutik för mode som drivs av Jules.

Handlingen kanske låter ointressant, men det var en mysig, trevlig feelgoodfilm som jag verkligen kan rekommendera. Att man fick se trevliga New York-miljöer var ett extra plus (spädde på min längtan dit lite...).

4 kommentarer:

Monika sa...

Så roligt! Den här köpte jag precis :)

Boklusen sa...

Kul! Hoppas du gillar den!

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Har sett trailern och tycker den verkar lite småmysig. Bra skådisar också!

Boklusen sa...

Ja... Se den!