torsdag 10 mars 2016

Det är något som inte stämmer

Jag har läst och hört mycket gott om Martina Haags senaste bok Det är något som inte stämmer och efter att ha sett intervjun av henne hos Skavlan och en väninna som berättade att hon lyssnat på boken två gånger var jag bara tvungen att läsa den. Och som många gånger nu på slutet, laddade jag ner den från biblioteket som e-bok och körde igång direkt. Enkelt som lustläsare att bli tillfredsställd med boklånet direkt utan att behöva vänta.

Ja, ni har väl alla hört vad den handlar om. Eller vad den antas handla om. Martina Haags skilsmässa från Erik och hans otrohet. Här skriver Martina riktigt bra och det är intressant att följa hennes tankar i boken. De två parallellhandlingarna flyter samman bra och är båda lika intressanta, vilket det inte alltid brukar vara. Bitvis till och med spännande. Kanske Martina Haags bästa? Många uttrycker det så i iallafall. Jag har inte läst så många av henne sedan tidigare så jag är fel person att bedöma det.

4 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Har laddat ned den som ljudbok, ska bara hitta tid och ork också...

bloggbohemen sa...

Hennes klart allvarligaste i alla fall. Jag tyckte mycket om den även om den var bitvis ångestframkallande. Jag lyssnade på den innan jag visste att den ansågs handla om deras skilsmässa. Visst förstod jag väl att det fanns sådana inslag ändå under bokens gång, men att läsa den som en roman och inte som en skildring av ett kändisäktenskap i upplösning tror jag var en fördel.

Boklusen sa...

Den är kort, så den är snabblyssnad. Hoppas du gillar den!

Boklusen sa...

Det tror jag också. Jag läste den efter intervjun med Skavlan och tror att det skulle varit intressantare utan att veta så mycket.