söndag 22 november 2015

Punkter på en söndag...

(bild från ica.se)
  • Söndag igen. Vad veckorna rusar iväg och nästa helg är det första advent! Det förbereder jag idag genom att baka lussebullar. Jag bara måste ha saffransbröd hela december igenom. Det är såå gott! Idag blir det både lussebullar och längder. Googlade precis fram en fin anvisning på hur man får till snygga längder. Vad skulle man göra utan google?
  • Läsningen då? Jo, det går väl sådär just nu får jag säga. Häromdagen läste jag ut Eld och djupa vatten av Grebe/Träff. Mina tankar om den kommer så småningom. Det verkar vara många nya deckare som släpps just nu. 
  • Och fler deckare blir det för mig snart, för häromdagen fick jag ett sms från biblioteket att mitt reserverade ex av Viveca Stens nya bok fanns för avhämtning. De brukar jag alltid tycka om. 
  • Häromdagen tecknade jag mig för en ny tjänst där man kan läsa massor av tidningar för en viss summa varje månad. Nu fick jag prova tre månader för endast 1 kr, och det kunde jag ju inte motstå. Mer om den tjänsten kommer en annan dag. 
Nej, nu är det dags för mig att baka ut alla bullar!
Ha en fin söndag!
 

1 kommentar:

bloggbohemen sa...

Jag föredrar saffranssockerkaka, men visst är det gott med saffran i december! Grebe/Träffs bok läser jag nu - gillar!