torsdag 29 oktober 2015

Stenarna skola ropa

Jag har deltagit i Kulturkollos bokcirkel om boken Stenarna skola ropa av Ruth Rendell. Det är en väldigt speciell bok som handlar om hembiträdet Eunice Parchman. Eunice har nämligen en hemlighet som hon är beredd att döda för, hon kan varken läsa eller skriva, vilket hon skäms oerhört för. Eunice tar jobb hos familjen Coverdale och gör sitt bästa för att inte avslöja sin hemlighet, men det blir allt svårare.

När jag läste boken så tyckte jag att den var sådär. Eunice var svår att tycka om och boken är lite vemodig. Men tack vare bokcirkeln kunde jag uppskatta boken lite mer, just för att det var intressant att läsa och diskutera om det här speciella som finns i boken.

Jag hänger gärna med i fler bokcirklar som Kulturkollo anordnar. Häng på du med!

Inga kommentarer: