söndag 4 oktober 2015

Punkter på en söndag...

  • Idag är det kanelbullens dag och jag har bakat kanelbullar. Det var evigheter sedan sist, riktigt roligt och gott. Uppskattat blev det här hemma också!
  • I helgen har jag läst ut Stenarna skola ropa av Ruth Rendell. Jag ska vara med i Kulturkollos bokcirkel och det ska bli trevligt. Första gången för mig!
  • Just nu har jag många korttidsprenumerationer av tidningar och det är ju hur trevligt som helst att sitta i soffan med en kopp te och läsa tidningar. Lika trevligt som att läsa böcker! Nyligen avslutade jag senaste numret av tidningen Femina med en kopp te och en nybakad kanelbulle. 
  • På tal om kanelbullar, så hämtar jag mitt recept från Sju sorters kakor. Samma recept som jag bakat i alla år, hur goda som helst. Knepet är mycket smör och socker:)! Nu har det kommit en ny utgåva som ser ut så här: 

Jag har dock den gamla utgåvan, men blir såklart nyfiken även på denna.

Ha en fin söndagskväll!

1 kommentar:

bloggbohemen sa...

Jag missade Kanelbullens dag, men ska nog köpa mig ett par imorgon istället. Det är ju gott med en bulle oavsett dag. :)