tisdag 25 februari 2014

Sparkle

I någon tidning (minns inte vilken) såg jag ett boktips om Sparkle, skriven av Kaya McLaren. En feelgood-bok som utspelar sig i staden Sparkle i Colorado. Jill har nyligen fått missfall och hittar sedan maken i sängen med en annan kvinna. Det gör att hon lämnar stan och åker hem till sin barndomsstad Sparkle där hon till en början flyttar in hos den gamla barndomsvännen Lisa. Jill har inget arbete och är i starkt behov av pengar så hon börjar jobba i slalombacken samt som barnvakt till flickan Cassie.

En bok om vänskap och kärlek. En härlig feelgood-bok som man snabbt räknar ut slutet på men ändå vill läsa till sista sidan. Vid sista sidan önskade jag mig en del två...

6 kommentarer:

Lotta sa...

Åh, tack för tipset, låter superbra!

Carro sa...

Hm, jag har mest läst negativt om den här boken faktiskt. Så nu blev jag ju lite nyfiken på vad mitt eget omdöme skulle bli ;)

Boklusen sa...

Hoppas att du gillar den också!

Boklusen sa...

Ja, du får läsa och se:)!

Sincerely Johanna sa...

Den ligger oläst bredvid sängen. Tänkte att jag skulle ha läst den när det var vinter för att komma i stämning. Men den kanske funkar även i vår?

Boklusen sa...

Ja, det tror jag faktiskt. Det är vår i slutet av boken:)!