söndag 8 december 2013

Lite punkter på en söndag

  • Just nu läser jag alldeles för sällan. Tiden bara rusar iväg. Kanske är det så för alla i december? 
  • Idag vräker snön ner där jag bor. Det ser jättemysigt ut inifrån. Idag blir det definitivt en stunds läsning i soffan framför braskaminen. Härligt!

  •  Just nu läser jag en julroman av Susan Wiggs. Jag återkommer med mina tankar om den när jag är klar. 
  • Jag fick senaste numret av tidningen Books & Dreams häromdagen. Den är alltid rolig att läsa och ger läslust och tips på nya böcker. 

  •  Fast det är inte det att jag inte vet vad jag ska läsa som gör att jag inte läser. Jag har hur mycket som helst som jag kan läsa och som jag vill läsa. 
  • Just nu googlar jag på sportlovsresor också. Det tar tid. Ska det bli skidåkning eller sol?

2 kommentarer:

Carro sa...

Snön blåsvräker ner här också så det där med läsning framför kaminen lät inte så dumt, jag får dock klara mig utan kamin men det ska nog gå att mysa till det ändå hoppas jag ;)

Boklusen sa...

Vintertid = mystid när det är dags för läsning. Vid närmare eftertanke är det väl alltid mysigt att läsa:).