fredag 13 juli 2012

Recensera böcker

Här är veckans fråga i bokbloggsjerkan:
Recenserar du alla böcker du läser?

Jag recenserar i princip alla böcker som jag läser på min fritid. Ibland kan jag glömma någon eller välja bort det av någon anledning, men skulle nog svara att jag recenserar 99,9% av de böcker jag läser. Däremot skriver jag aldrig om böcker som jag läser som är jobbrelaterade.

Sedan kan recensionerna se olika ut. Jag recenserar och betygsätter skönlitterära böcker. Faktaböcker skriver jag oftast endast en recension om.

6 kommentarer:

Monika sa...

Jag tänkte inte ens på fackböcker. Det är ju väldigt sällan jag läser dem för mitt eget höga nöjes skull, så de går bort.

Anna sa...

Jag skriver om det mesta skönlitterära jag läser men skriver sällan recensioner. Hoppar ofta över handling och har fler personliga tankar.

blogg_bohemen sa...

Jag vet inte riktigt vad jag skall skriva om fackböcker eftersom det sällan är särskilt upplyftande läsning så jag hoppar över dem på bloggen.

Lotten sa...

Fackböcker tycker jag är svårrecenserade! Fast det beror kanske på vilket "fack"...

Carro sa...

Jag recenserar inte alla böcker....stor eloge till dig som ändå recenserar så gott som alla :)

Skrivande sa...

Jag recenserar i princip allt skönlitterärt, men fackböcker blir det inte många av.