tisdag 1 november 2022

Tedags på Café Solros

 Tedags på Café Solros (häftad)

Nu har jag läst ännu en bok av Milly Johnson, Tedags på Café Solros. Här möter vi Connie, vars man har en städfirma där Della arbetar. Della som är förälskad i Connies man upptäcker att han vänstrar med en annan anställd på firman och känner sig bedragen. Hon berättar detta för Connie och de börjar smida hämndplaner tillsammans. 

Boken är en riktig tegelsten och bitvis har jag svårt att hålla rätt på alla namn. Det är många städerskor och kunder som förekommer i berättelsen. Jag kan nog känna att berättelsen hade tjänat på att kortas ner en del då jag upplevde den lite för lång. Lite besviken kan jag nog bli också över själva tedrickningen på Café Solros. Det var inte många sekvenser där... I övrigt var det en trevlig bok, även om jag inte upplever någon större wow-känsla i min läsning. Som sagt, den hade nog tjänat på att vara kortare och mer kärnfull i berättelsen.

Inga kommentarer: