torsdag 24 november 2022

Jul vid världens ände

 Jul vid världens ände (inbunden)

 Nästa julbok på tur var Jul vid världens ände av Kate Hewitt. Jag hade ingen koll alls på vad boken skulle handla om och läste inte heller på dess baksida, utan började bara att läsa. Första sidorna kändes lite trevande för min smak, men sedan kom jag in allt mer i berättelsen. 

Laurel får helt plötsligt en dag ett samtal om att hennes syster åkt in på ett rehab och hon ombeds ta hand om sin tonårige systerson som hon inte känner. Laurel gör naturligtvis det, men det är inte det lättaste. Dessutom närmar sig julen och Laurel är en riktig julälskare som vill ha en mysig jul. 

Berättelsen blir bättre och bättre och jag älskar miljön uppe i Orkneyöarna och händelserna i det lilla samhället där. Så mysigt! När boken tog slut hade jag önskat mig en ännu längre bok, då jag fått fortsatt vara en del av Laurels liv.

Inga kommentarer: