tisdag 18 maj 2021

Kirskålsgrannar

Kirskålsgrannar (häftad)

 Jag ligger verkligen efter i mitt bloggande, men nu är det dags. Kirskålsgrannar av Jenny Clevström läste jag för ett tag sedan när det fortfarande var kallt och regnigt. Så behövlig läsning då! Jag trollades bort till sommar, värme och trädgårdsliv. 

Här möter vi Pommie som har bygdens vackraste trädgård, men så plötsligt får hon en ny granne. En tv-kändis som är trädgårdsproffs. Det borde göra henne glad, men i stället blir hon förtvivlad. Hur ska hon nu vinna pris för årets vackraste trädgård? Milt sagt så kan man säga att Pommie tar till alla medel för att vinna samtidigt som hon känner ett visst intresse för grannen. 

Kirskålsgrannar var mysig läsning som tog sig allt mer eftersom. Jag ser fram emot nästa del om Pommie Dahl för då tror jag att Jenny Clevström definitivt fått upp värmen som feelgoodförfattare.

Inga kommentarer: