tisdag 23 mars 2021

En nästan perfekt semester

En nästan perfekt semester (ljudbok)

 Helt ärligt så var jag såå nära att radera ljudboken från Storytel när plötsligt allt vände för mig och då hade jag lyssnat på mycket mer än hälften. Så tramsiga kvinnoporträtt! Hur kan någon skriva så? Turligt nog så lyssnade jag lite till och då vände det till lite mer kraft. Tre kvinnor med det ena bedrövliga efter varandra. Ingen styrka eller pondus. Så tråkigt att läsa!

Men jag ska inte ge upp Lucy Diamond. Jag har tyckt om tidigare böcker och det vänder säkert i nästa igen. Sista delen var dock väldigt bra. Då fanns det power, styrka och lite driv i bokens porträtt. Jag vet att det är viktigt att huvudpersonerna gör en resa, men den här resan startade alldeles för långt ner i källaren för att vara i min smak.

Inga kommentarer: