tisdag 16 mars 2021

Det man inte vet

Det man inte vet (e-bok)

Det man inte vet av Johanna Ranes är den första boken i en serie om Gryning Paradis Detektivbyrå. Här möter vi detektiverna Karin och Lily som verkar på Östermalm i Stockholm. Det man inte vet är Johanna Ranes debut och hon kontaktade mig för att höra om jag var intresserad av att läsa den. Jag lockades av att Johanna skrev att hon inspirerats av Denise Rudberg vars böcker jag älskar. 

Jag saknar visst tempo i boken och även inspirationen från miljön ännu mer. Jag skulle önska att Johanna Ranes vävt in mer flärd samtidigt som hon skrivit spännande. Fast det är en svår kombination som Rudberg just är en mästare på. Det ska dock bli intressant att se vart det här författarskapet tar vägen. Kanske blir kommande delar bara bättre och bättre.

Inga kommentarer: