tisdag 26 januari 2021

Under Londons broar

Under Londons broar (inbunden)

Från början av Under Londons broar  av Jojo Moyes var jag skeptisk. Var det här verkligen en bok för mig? Men jag hade hört så mycket gott om boken så jag fortsatte lite till och plötsligt vände det. Då ville jag knappt sluta läsa för jag ville bara veta mer om hur det skulle gå för Sarah vars morfar blev sjuk och hon inte kan bo hemma längre. För mig kretsade hela berättelsen runt Sarah. Hur skulle det gå för henne? Skulle hon kunna fortsätta följa sitt hjärta trots allt elände som hände henne? 

Personligen tycker jag inte alls att detta är bland Jojo Moyes bästa böcker hittills, men intressant och läsvärd när jag väl kom in i berättelsen. Den hade dock vunnit på att ha kortats ner. Förhoppningsvis ges det ut mer på svenska av Jojo Moyes framöver.

Inga kommentarer: