torsdag 7 januari 2021

Nu är det jul igen

 Nu är det jul igen

 Då jag läst en hel del positivt om Nu är det jul igen av Annika och Jessika Devert blev det mitt sällskap under ett antal promenader under julledigheten. Här möter vi Emelie som ärvt ett hus på Västkusten och när hon kommer dit mitt i sommaren får hon en rejäl överraskning. Hela, precis hela, huset är julpyntat från golv till tak. Emelie och hennes tre barn får ta sig en funderare över vad de ska göra med huset. 

Jag måste säga att boken inte motsvarade mina förväntningar utifrån det jag läst på instagram. Halvtunn story. En julbok som till större delen utspelar sig under sommarhalvåret blir i min smak heller ingen riktig julbok. Det blir liksom varken hackat eller malet om man så säger. Sedan blev jag så irriterad på Emelie bitvis. Hon kändes inte som en trovärdig person. Jaja, man kan tycka olika helt enkelt.

Inga kommentarer: