torsdag 15 oktober 2020

Under samma himmel

Under samma himmel (inbunden)

 Camilla Davidssons böcker har jag tyckt mycket om redan från bok ett och nu är det dags för nyutgivna Under samma himmel. Här är fokus på Leo, som även fanns med i Camillas förra bok, som nyligen blivit lämnat av Susanne. Han köper ett hus i Åre och tänker att han ska åka dit och skriva sina memoarer samtidigt som han måste bli lite piggare. Fjälluften kanske kan hjälpa. I stället finns ångesten och tankarna kvar. 

Jag tycker att Camilla Davidsson har jobbat väl med Leos personporträtt och jag älskar miljöerna och händelserna. Samtidigt så tycker jag bättre om när man får följa Susanne än Leo, varför vet jag inte. Jag hade gärna följt Susanne lite mer i boken. 

Det är dock en mysig bok och jag blev väldigt sugen på att skaffa mig ett hus i fjällen med vacker utsikt. Gillar också att man får följa Leo då han jobbar med sig själv med stöd av bl.a. goda grannar. Som sagt en härlig feelgood och jag ser fram emot Camillas kommande böcker.

Inga kommentarer: