måndag 12 oktober 2020

Tio grisar nere

 Tio grisar nere (kartonnage)

Äntligen dags för en ny bok med Marianne Jidhoff i spetsen! Som jag längtat. Tio grisar nere är den tionde boken av Denise Rudberg i hennes elegant crime-serie om förundersökningsledaren Marianne Jidhoff  och hennes hemliga gäng. 

Tio grisar nere  sätter fokus på Mariannes tidigare liv med hennes fd man Hans och man får en hel del förklaringar runt deras äktenskap som satt spår i hennes fortsatta liv. Även den här gången får Marianne mfl ett mordmysterium att lösa, en skjutning på en restaurang i Stockholm, men för mig är alltid relationerna det viktigaste och det fick jag stor utdelning av i den här boken även om de övriga delarna också var spännande och intressanta. 

Det här är den första boken jag läser då corona-epidemin finns med i handlingen. Denise Rudberg måste ha jobbat på ordentligt för att få med det och det är beskrivet på ett verkligt sätt tycker jag. 

Nu håller jag bara tummarna för att det blir en bok 11 om Marianne. Jag skulle så gärna vilja följa med lite mer i Mariannes, Torstens och Augustins liv. Ibland blir jag nästan avundsjuk på de som inte läst något i serien ännu. Tänk att ha tio så fina böcker framför sig!! En sak till, jag måste ta mig till Ejes choklad nästa gång jag åker till Stockholm och prova Marianne Jidhoffs favoritchoklad.


Inga kommentarer: