torsdag 2 maj 2019

Årets bok 2019

Bildresultat för årets bok 2019



Förra veckan utsågs de nominerade böckerna till priset "Årets bok" av Bonniers bokklubbar. Nu kan man rösta på den bok man tycker ska vinna och det gör du här

Årets böcker är: 
 • De dubbelt så bra, Bengt Ohlsson (Albert Bonniers förlag)
Det som göms i snö, Carin Gerhardsen (Bookmark)
En katts resedagbok, Hiro Arikawa (Nona)
Järtecken, Christoffer Carlsson (Albert Bonniers förlag)
Manhattan Beach, Jennifer Egan (Albert Bonniers förlag)
Mörkret, Ragnar Jónasson (Modernista)
Pachinko, Min Jin Lee (Polaris)
Påfågelsommar, Hannah Richell (Forum)
Silvervägen, Stina Jackson (Albert Bonniers förlag)
Stormvarning, Maria Adolfsson (Wahlström & Widstrand)
Till minne av en villkorslös kärlek, Jonas Gardell (Norstedts)
Vaggvisa, Leila Slimani (Natur & Kultur)


Vilka böcker har du läst och rekommenderar mig att läsa? Jag har endast läst Silvervägen och den rekommenderar jag skarpt. Riktigt bra! Den nästa jag ska ta mig an blir Påfågelsommar. Den har jag hört mycket gott om!


Inga kommentarer: