tisdag 2 april 2019

Drömmen runt hörnet

 Drömmen runt hörnet (inbunden)
Äntligen dags för Lucy Dillons nya! Det är en höjdpunkt varje år när hon kommer med en ny bok på svenska. Jag tror det var via hennes första böcker som jag började älska feelgood-genren.

Drömmen runt hörnet handlar om Lorna som återkommer till uppväxtorten Longhampton. Hon får möjligheten att köpa ett konstgalleri, men det är tufft ekonomiskt och hon får börja tänka ordentligt för att få fart på verksamheten. En av hennes idéer är att kontakta en av ortens äldre konstnärer som uppskattats mycket tidigare, vilket förändrar hennes liv.

Egentligen vill jag inte skriva så mycket om handlingen, utan läs och njut. Bädda ner dig i fåtöljen med en filt och en kopp te och kliv inte upp på ett par, tre timmar. Jag ser redan fram emot nästa bok av Lucy Dillon och hoppas att det inte ska dröja alltför länge. Alltid när jag läser sådana här typer av böcker blir jag så sugen att flytta till engelska landsbygden och starta en liten mysig verksamhet.

Inga kommentarer: