tisdag 26 mars 2019

Från kust till kust

 Från kust till kust (inbunden)

Jag brukar tycka mycket om Jane Greens böcker och slängde mig över Från kust till kust när jag upptäckte den på biblioteket. Här möter vi Sylvie som är gift med Mark sedan ett antal år tillbaka och har en dotter tillsammans med en tidigare make. Dottern, Eve, är tonåring och äter lite för lite, vilket naturligtvis oroar Sylvie och Mark. Sylvie börjar även fundera över Mark, beter han sig inte lite underligt ibland?

Från början tycker jag mycket om Från kust till kust, men efter ett tag gör berättelsen en helomvändning som det tar ett tag innan jag hämtar mig ifrån. Sedan kommer jag tillbaka och uppskattar berättelsen igen. En lättsam underhållande berättelse med lite mer svärta än de tidigare böckerna. En roman om familjeliv, vänskap och kärlek.

Inga kommentarer: