torsdag 7 mars 2019

En andra chans

En andra chans (pocket)


Jag älskade Livet efter dig av Jojo Moyes, tyckte sådär om Arvet efter dig och var därför tveksam till att läsa En andra chans. Men efter att ha fått den som gåva av Printz förlag bestämde jag mig för att ge den en chans.

Nu har Louisa Clark anlänt till New York där hon ska börja ett nytt liv som assistent till en kvinna på en bättre adress på Manhattan. Sam finns kvar i London och de ska göra allt för att hålla kärleken levande. Två olika världar ska förenas i Louisas hjärna, den rika världen i New York och den "vanliga" som är hennes uppväxt och där Sam finns. Inte helt enkelt.

Jag är så glad över att jag nu läst En andra chans för den visade sig vara riktigt bra. Att få följa Louisa leta efter sig själv och efter ett gott liv, att få finnas med i New Yorks sus och dus (som jag älskar) är riktigt gott. På framsidan av boken finns ett citat från tidningen Tara "Svep om dig filten, häll upp ett glas vin och sjunk ner i läsfåtöljen". Precis så är det! Läs och njut!

2 kommentarer:

Rämmengården sa...

Den låter som en mysig bok tack för tips kram från Nina

Boklusen sa...

Hoppas du kommer att tycka om den!