söndag 17 februari 2019

Whiskey in a Teacup

Whiskey in a Teacup (inbunden) 

För att underhålla min engelska lite valde jag nyligen att lyssna på Reese Witherspoons  Whiskey in a teacup där man får veta mer om den amerikanska söderns olika vanor och traditioner. Reese är uppväxt i södern och delar med sig av både det ena och det andra tex hur man klär sig, hygien, mattraditioner, vänskap, ja, lite allt möjligt. 

Vad gäller innehållet hade det nog gett mer för mig att läsa boken, men jag vet inte, visst underhåll av det engelska språket har det blivit i allafall och vissa delar har varit intressanta och andra inte. Något som boken förde med sig i allafall är ett ressug och jag skulle gärna vilja resa till södern.

2 kommentarer:

Annette sa...

Det låter som en spännande bok! Jag har bilat genom amerikanska södern, och det kan jag verkligen rekommendera. Jag har skrivit inlägg från våra resor där i min reseblogg om du vill se? Bloggen är: hellofromabroad.com
Min favoritstat i södern är South Carolina, eller kanske Georgia. Otroligt spännande båda två.
Måste klicka hem den boken, tack för tips!

Boklusen sa...

Tack för tips om din blogg! Den ska jag kika in i.