torsdag 28 februari 2019

Brännmärkt

Brännmärkt (inbunden)


Hej hej!

Gästinlägg av Boklusens dotter här.
Jag har läst Lizette Edfeldt debutroman Brännmärkt som även är den första boken i serien Imperiet. Den kändes lite seg i början men fortsatte läsa ändå och tur var det för wow, kunde inte lägga ifrån mig boken mot slutet. Eftersom jag är i ungefär samma ålder som huvudpersonen Adeline Theta så var det enkelt att kunna känna igen sig i henne men tror alla åldrar skulle uppskatta den här boken. 

Boken utspelar sig många år i framtiden där världen är indelad i 4 zoner och 10 ranger vilket under läsningen påminner mig om både The Hunger Games och Divergent som förövrigt är två bokserier jag rekommenderar starkt. Precis som de tidigare nämnda böckerna så är inte Brännmärkt bara action och spänning utan innehåller även romantik, relationer och livsval vilket höjer boken och skapar dimensioner i läsningen. 
Ger boken 4/5 poäng och ser mycket fram emot att läsa resten av delarna i bokserien när de kommer!

Inga kommentarer: