onsdag 9 januari 2019

Livet är en fest

Livet är en fest (häftad)

Livet är en fest är Sara H Olssons tredje bok om Johanna och Nina i Hallavik. Nu har de precis hittat ett hus som de ska renovera och påbörja en verksamhet som "vilohem". De närmaste grannarna i det lilla samhället Hallavik är väldigt fundersamma över vad det ska bli och vilka förändringar det för med sig. 

Jag är tudelad till Livet är en fest. Visst har den en historia som är intressant att läsa om men samtidigt undrar jag om det här ger mig något överhuvudtaget. Ett tag tänkte jag lägga bort boken och läsa någon annan i stället, men så fortsatte jag enbart för att den gick fort att läsa och att jag skulle få veta slutet. Nej, jag ska nog vara mer restriktiv med mina bokval i fortsättningen så att jag vårdar min lästid. 

Inga kommentarer: