tisdag 15 januari 2019

Bettys resa

Bettys resa

Se vilket fantastiskt fint omslag det är på Marie-Louise Marcs tredje bok om Betty, Bettys resa! Så vårigt! Jag har länge sett fram emot att läsa den tredje delen om Betty, då jag tyckt mycket om de tidigare. Lite riskfyllt är det då jag lätt kan få höga förväntningar. 

Betty Svan ska försöka sälja in sin tidningsidé till förlaget. "Love Betty", men det går inte så bra som hon tänkt sig. Samboskapet med Henrik löper på, kanske skaver det lite ibland... Betty är mitt uppe i karriären och Henrik vill jobba mindre. Och så Ragnar, som visade sig vara hennes okände pappa som hon fick vetskap om efter ca 55 år. 

Bettys resa är en mysig feelgood och jag gillar att huvudpersonen är i medelåldern och inte runt 25. Samtidigt kan jag känna när jag läst ut boken att, jaha, var det inte mer. Lite tunt, lite ytligt, inte tillräckligt feelgood i min smak, men ändå trevligt och lite mysigt. 

Det här var den avslutande delen om Betty och jag ser fram emot nästa bok av Marie-Louise Marc. Kanske blir det ännu mer feelgood i min smak då? Det började ju så bra i den här serien. 

Inga kommentarer: