söndag 30 december 2018

Vi som blommar sent

Vi som blommar sent (inbunden)

Åh, jag har ju helt missat att skriva om Vi som blommar sent av Louise Miller. En bok jag hade höga förväntningar på då jag älskade hennes första på svenska. Höga förväntningar är aldrig bra, men jag tyckte ändå mycket om den. 

Så här kan man läsa på Bokus om boken: 
Nora Huckleberry är helt nöjd med sin tillvaro: att servera äppelcidermunkar och stekta ägg till stamkunderna på sin restaurang, Miss Guthries Diner. Visserligen är hon frånskild och har inte vågat söka kärleken på nytt, men livet går vidare och Nora har inga höga förväntningar. 

Allt ställs på ända när Nora får veta att Peggy Johnson, stadens älskade tårtbagare, har dött och testamenterat hus och mark till Nora och hennes lillasyster Kit. Peggy var på väg att sälja marken till ett storföretag som vill bygga ett enormt köpcenter utanför Guthrie, och snart dyker deras representant, Elliot, upp på Noras diner, stilig och charmerande. Men är han äkta eller vill han bara lura systrarna? 

Varför jag vävde in bokus:s text här är egentligen på grund av att jag själv glömt bort lite av handlingen och även glömt att skriva om den. Vad säger det? Jo, att den inte satte tillräckligt med avtryck hos mig. Ändå kommer jag att springa efter hennes kommande bok på svenska för jag hoppas och tror att hon kan komma tillbaka till kvaliteten på den första boken. Jag älskar ju feelgood och detta är ju det! 

Inga kommentarer: