tisdag 13 november 2018

Östermalm - Rivieran tur och retur

Östermalm-Rivieran tur och retur - Följ Pauline under tre intensiva veckor med mord, lägenhetsjakt och spännande dejter (pocket)

Jag har fått chansen att läsa Helene Sjömans debutroman, en kriminalroman vid namn Östermalm-Rivieran tur och retur. Här möter vi juristen Pauline som letar egen lägenhet på Östermalm samtidigt som hon börjar dejta två män. 

Det är en förhållandevis kort och rapp roman, men med bra flyt, och utspelar sig både i det vackra Östermalm och härliga Nice. Älskar de lyxiga miljöerna och beskrivningarna av både mat, omgivningar och kläder! För min egen del blir själva mordgåtan lite för mycket, men jag har förstått att många vill ha sådana tvister i feelgood. Själv vill jag ha ren feelgood och hade hellre tagit en komplicerad kärlekshistoria än ett mord. 

I övrigt tycker jag att Helene Sjöman har skrivit en bra debut och ser fram emot kommande böcker av henne. 

Inga kommentarer: