tisdag 6 november 2018

Ny trånad läker snart ett brustet hjärta

Ny trånad läker snart ett brustet hjärta (häftad)

Ett så fint omslag! Visst?! Lite lurad känner jag med dock på innehållet i Ny trånad läker snart ett brustet hjärta av Eva och Mats Eriksson. Lite platt fall. 

Vi möter Rut som blir lämnad av sin man för en mycket yngre kvinna. Hon som levt för man, hem och barn. Vad ska hon ta sig till nu? Efter ett tag finner hon dock mer mening i tillvaron och vi får följa med Rut på diverse krogbesök och letande efter en ny man. 

Jag måste tyvärr säga att berättelsen var väldigt enformig. Jag läste ut boken för jag tänkte att den skulle ta sig, vilket den också gjorde i det sista kapitlet, men i stort kan jag ärligt säga att det var synd att jag lade tiden på att läsa den här boken. Den gav mig precis ingenting, inte ens feelgood för stunden. Tyvärr. 

Är det någon annan som läst boken? Vad tyckte ni i såfall? Jag blir väldigt nyfiken på det och ska nog googla lite...

Inga kommentarer: