tisdag 23 oktober 2018

Skuggsystern

Skuggsystern (inbunden)

Skuggsystern är den tredje delen av sju i Lucinda Rileys serie om de sju adoptivsystrarna, som efter adoptivfaderns död försöker finna sitt ursprung. I Skuggsystern får vi följa Star som i hela sitt liv levt just i skuggan av den mer utåtriktade systern CeCe. 

En dag börjar det gnaga i Star att hon inte längre vill leva så tätt inpå sin syster och börjar också bli nyfiken på sitt ursprung och öppnar brevet från sin far där ledtrådarna till hennes bakgrund finns. 

Precis som de två första böckerna är även denna bok helt uppslukande och underbar. Härliga miljöer, spännande familjehistorier och personporträtt. Två berättelser som löper parallellt nutid och dåtid. Till en början upplever jag alltid det irriterande då jag vill fortsätta i den berättelsen jag var, men efter ett tag har jag kommit in även i den andra berättelsen och uppskattar den. Ja, det är en fantastisk serien och jag ser verkligen fram emot nästa del. 

1 kommentar:

Cissi sa...

Jag håller helt med i att det är ett litet motstånd att hoppa över till den historiska delen när man är så inne i den moderna. Men när man väl är inne i den så flyter såklart även den på.