torsdag 2 augusti 2018

Den du älskar


Efter ett tips på Instagram läste jag Den du älskar av Jennifer Weiner, via Storytel som e-bok i min iPad. Funkade sådär, men jag kunde läsa boken i allafall med visst krångel.

Hur som helst, Den du älskar, handlar om Rachel och Andy som möts som barn på på ett sjukhus, glömmer inte varandra, möts igen och kärlek uppstår. Det är dock inte så enkelt, många olikheter i både uppväxtvillkor och livsval. Jag ska inte skriva mer, jag tror att det är bäst om man inte vet så mycket innan man läser boken.

Berättelsen i sig var bra, men jag tycker att det är lite väl många böcker den senaste tiden som har samma koncept. Kärlek uppstår, man skiljs sedan och möts ett flertalet gånger under livet pga olika hinder och livsval. Men visst är det underhållande läsning!

Inga kommentarer: