lördag 7 juli 2018

Första halvåret 2018 - En rejäl överraskning!!

Ojojoj, så förvånad jag blev när jag räknade igenom hur många böcker jag läst under det här första halvåret. 53 stycken! Det måste vara rekord. Men min läslust har varit stor under våren och jag har dessutom lyssnat på en del ljudböcker.

Den som stannar, den som går - Elena Ferrante
Här och nu - Eva Ludvigsen
Kyssar i New York - Sarah Morgan
Näktergalen - Kristin Hannah
Frågor jag fått om Förintelsen - Hedi Fried
Bränn alla broar - Siri Helle
Ett öga rött - Jonas Hassen Khemiri
Sommaren hon återvände - Kristin Hannah
Bakom din rygg - Sofie Sarenbrant
Mannen i mitt liv - Jane Green
Min hemlighet - Petter Stordalen
Louise - Mikaela Bley
Allt du önskar - Kristin Emilsson
Kvinna utan minne - Petter Lidbeck
Grejen med kärlek - Julie James
Himlen tillhör oss - Luke Allnutt
Alla hjärtans mirakel - Simona Ahrnstedt
Grindvakterskan - Elvira Berg
Den stora utställningen - Marie Hermansson
Arthur Peppers diskreta charm - Phaedra Patrick
Pojken i randig pyjamas - John Boyne
Himmelsdalen - Marie Hermansson
Torsdagarna i parken - Hilary Boyd
Mindfulness för losers - Christoffer Holst
Förbannade kärlek - Colleen Hoover
Bakom stängda dörrar - B.A Paris
Bokhandeln på Riverside Drive - Frida Skybäck
Återstoden av dagen - Kazuo  Ischiguro
Chokladägget - Mia Ahl
Allra käraste syster - Susan Mallery
Det hemliga rummet - Swedenmark/Wennström
Gröna fingrar sökes - Annika Estassy
Oväntade resan hem - Carmel Harrington
Mörkt motiv - Louise Penny
Mellan himmel och hav - Anna Fredriksson
När dag blir natt - Nora Roberts
Annabelle - Lina Bengtsdotter
Hur du blir Parisisk var du än är - Berest mfl.
Eldjägarna - Mons Kallentoft
Italienska nätter - Katherine Webb
Brutna små regler - Christina Schiller
Sommar i Hamtons - Sarah Morgan
Mellan dig och mig - Catherine Isaac
I fel sällskap - Viveca Sten
Sommar på den lilla ön i haven - Jenny Colgan
Kvinnan i fönstret - A J Finn
Husdjuret - Camilla Grebe
Vi som älskade - Renée Carlino
På öppet hav - Nora Roberts
Ett mörker mitt ibland oss - Mari Jungstedt
Alltid din dotter - Caroline Säfstrand
Mitt hjärtas oro - Malou von Sivers
Till flickorna i sjön - Elin Olofsson

Inga kommentarer: