onsdag 27 juni 2018

Mitt hjärtas oro


Ibland knockas man av förvåning och blir överraskad! Så var det för mig när jag började lyssna på Mitt hjärtas oro av Malou von Sivers. Jag vet inte riktigt vad jag hade väntat mig, men inte detta. Så intressant och bra!! Sedan är det ju ett extra plus med all litteratur som det svängs med i boken, underbart! Att Mitt hjärtas oro är en av de nominerade till Årets bok blir jag ju inte alls förvånad av. Självklart kommer jag att lägga röster på denna bok!

"Mitt hjärtas oro" är första delen i en triologi som tar sitt ursprung i Malou von Sivers egen familjehistoria och en fråga är hur saker kan gå i arv i familjen och vad som krävs för att man ska kunna skriva sin egen historia.

Här får vi möta Axel och Sara som möts i början av 1900-talet. De kommer från helt olika familjer och familjevärderingar, men förälskelsen slår ner som en blixt när de möts första gången. En aning komplicerat är det dock då Axel redan är gift och har två barn. Mer berättar jag inte, utan läs!! Jag kommer att slänga mig över nästa del i triologin "Olycksbarnet" som ges ut i september.

1 kommentar:

bloggbohemen sa...

Har varit skeptisk till den där boken eftersom jag inte är så förtjust i Malou von Sivers, men nu har jag läst flera blogginlägg på sistone som är positivt inställda till boken. Gör mig nyfiken!