måndag 25 juni 2018

Alltid din dotter


Så har jag läst ut Caroline Säfstrands alldeles nyutgivna bok Alltid din dotter och jag känner både glädje och vemod. Hennes böcker är starka och gripande. Om du inte läst någon tidigare så kan jag rekommendera dem alla.

Alltid din dotter handlar om Jill som bor i sitt barndomshus tillsammans med sin tonårsdotter Nellie. På avstånd finns också Jills mamma Miriam, som alltid hållit distans till sin dotter och deras relation är inte alls bra. Jill jobbar på den lokala lanthandeln som går lite knaggligt, kanske är ryktena sanna att den måste läggas ner.

En roman om livet. Relationerna till barn, sina föräldrar, kärleken, vänskapen och hur ska man egentligen leva sitt liv. Och hur ska man försonas med det som varit? Förutom själva berättelsen som trollbinder tycker jag också mycket om Jill och önskar henne allt det bästa. Läs och njut! Jag ser redan nu fram emot nästa bok av Caroline Säfstrand.

Inga kommentarer: