söndag 18 mars 2018

Punkter på en söndag...

Det var ett tag sedan jag hade några punkter på en söndag så det är nog dags. Här kommer dagens tankar!

  • Bilden ovan visar min start på dagen. Några sidor i Ormen i Essex av Sarah Perry. Jag har nyss börjat läsa den och förhoppningsvis blir det lite mer senare under dagen. Och en kopp te såklart! Älskar te!
  • Förresten, te får bli en egen punkt. Te är något jag lärt mig tycka riktigt mycket om som vuxen. Nu signalerar det, förutom en god värmande dryck, också avkoppling och njutning. Det verkar som att många bokbloggare tycker om te, kanske hör det ihop med bokläsandet på ett särskilt sätt. Här blev det en kopp Earl Grey de Luxe som är mitt "bas-te" här hemma, som alltid måste finnas hemma. 
  • Igår såg jag Tv 4:s nya program Stjärnornas stjärna. Jag gillar upplägget och tycker om att få höra redan kända låtar, men det var en lite tafflande start. Hoppas på att det blir ännu bättre framöver! Petra Mede är ju fantastiskt duktig, men ibland blir det för mycket och så var det igårkväll tycker jag. 
  • Annars läser jag mycket tidningar just nu, från Readly-appen. Det finns ju så mycket intressant att läsa, men tyvärr tar det ju tid från bokläsningen. 
  • Ska välja en ny bok att lyssna på på Storytel-appen. Inte det lättaste kan jag meddela, då det finns så mycket bra att välja på. Häromdagen lyssnade jag klart på Bakom stängda dörrar och mina tankar om den kommer här på bloggen under veckan. 

Ha en fin söndag i solen!
Boklusen 

Inga kommentarer: