torsdag 7 september 2017

Tid att ta farväl

Ibland blir man överraskad när man läser böcker. Det blev jag av Tid att ta farväl av S.D. Robertson. Jag hade läst om boken och trodde mig ha en bild av berättelsen, men det blev något annat. En överraskning som gjorde att jag först tänkte lägga bort boken, men sedan var det något som gjorde att jag fortsatte och det är jag glad över för det är en ovanlig berättelse.

Will råkar ut för en bilolycka och dör, vilket medför att hans dotter blir föräldralös, då mamman dött tidigare. Han hade lovat att aldrig lämna Ella, men nu har han på ett sätt gjort det. Men han kan också hanka sig kvar på ett annat sätt... Mer vill jag inte skriva för jag tror att jag förstör allt då. Ni får läsa och överraskas helt enkelt.

En ovanlig bok som jämförs med Jojo Moyes och John Green, men det är nog att gapa efter lite för mycket tycker jag. För mig som gillar realistiska böcker blir det lite för mycket, men om man gillar sådant så kan det mycket väl bli ett wow.

Inga kommentarer: