onsdag 10 maj 2017

Små stunder med systrarna von Sydow

Som vanligt när jag läser en bok av Amy och Ebba von Sydow så känner jag feelgood och mysstämning och så även med Små stunder med systrarna von Sydow. Här vill de ge tips, råd och smarta recept för mer hälsosamma pauser i vardagen i stället för de mer onyttiga alternativen som vi ofta väljer. De slår även ett slag för just pausen, att den är så viktig att få, att landa några minuter i ett lugn och sedan jobba på igen.

Ett ordspråk i boken är Life is made of the little moments och det kan jag verkligen hålla med om och de gäller att få till de små stunderna, att inte bara rusa vidare hela tiden. Jag ska definitivt testa deras smoothies,bowls och olika kakor. Först tror jag det blir "Härliga havrekakor". Om jag ska säga någon nackdel med boken så är det att jag tycker att det regnar av "nyttiga" recept just nu och en del av dem blir lite för mycket för åtminstone mig.

Jag hoppas verkligen att systrarna von Sydow har en jul- och nyårsbok i tankarna också för den skulle jag rusa iväg och köpa direkt, men först ska jag ta och kika igenom de tidigare böckerna. Jag har nog en hel del recept där kvar att prova.

1 kommentar:

Amy Green sa...

Så roligt att du gillar vår bok! Åh, julmys kanske borde bli nästa... Kram Amy