fredag 2 september 2016

Liv

Mikaela Bleys senaste bok Liv tar vid strax efter där Lycke slutade. Kriminalreportern Ellen Tamm är på väg hem till mamma under sin sjukskrivning. Hennes föräldrar vill att hon kommer hem och bearbetar det hon varit med om under sin uppväxt. På väg hem får Ellen nys på att en kvinna blivit mördad. Ellen är sjukskriven från sitt arbete på TV4 och ska egentligen inte arbeta, men kan inte låta bli att börja nysta i mordet.

Till en början fick jag ingen flyt i läsningen. Om det berodde på boken, eller på mig själv vet jag inte, men efter ett tag gav jag läsningen lite mer tid och då lossnade det. Händelserna började flyta på mer och det blev mer och mer spännande. När man läser en kriminalroman snurrar det hela tiden i huvudet att man undrar vem som begått brottet, så även i denna bok. Men så oförutsägbart! Jag ändrar mig hela tiden. Och nu undrar jag: Blir det någon fortsättning i serien om Ellen Tamm? Jag läser gärna nästa bok i såfall.

Inga kommentarer: