lördag 16 juli 2016

Sommarenkät

Här är en småtrevlig sommarenkät som jag stulit hos enligtO

Väljer du …
strut eller bägare?
Jag blir alltid så törstig av strut, så jag väljer i princip alltid bägare. 
 
rosévin eller bubbel?
Oj, så svårt. Om jag måste välja tar jag bubbel.
Allsång på Skansen eller Lotta på Liseberg?
Lätt val. Allsång på Skansen. Så mycket bättre och nu med Sanna som programledare kommer det att bli finfint!
hav eller sjö?
Gillar båda skarpt, särskilt om temperaturen är över 21 grader. Om jag måste välja tar jag havet.
pocket eller e-bok?
Pocket - funkar klart bäst som semesterläsning ute på olika platser.

deckare eller feelgood?

fotbolls-EM eller OS?

tegelstenar eller tunnisar?
Fast mitt emellan är faktiskt bäst...
 
Livet efter dig eller Independence Day 2? Har inte sett något av det, men jag vill hellre se "Livet efter dig".

Zlatan eller Ronaldo?
Zlatan - En bok att rekommendera. 

 
sol eller skugga?
Omöjligt val. Sol när det är lagom varmt och skugga när det är för varmt. Så enkelt är det!
film eller tv-serie?
Jag ser nästan aldrig tv-serier.
blåbär eller hallon?

Bruce Springsteen eller Håkan Hellström?

originalpocket eller filmomslag?

nytt eller gammalt?

slalomläsning eller en i taget?

Facebook eller Instagram?
Använder båda flitigt, men Instagram är bäst.
skratta eller gråta?
Vill såklart mest skratta, men i böckernas värld är det lättare att lyckas få mig att gråta än skratta. Humor i bokform är svårt. 
 
getingar eller myggor?
Jag blir ju klart hellre stucken av en mygga än av en geting. Men båda ogillas skarpt.

Inga kommentarer: