tisdag 5 juli 2016

Månskensstranden

Efter att ha läst Nora Roberts första del i hennes trilogi om Three Sisters Island längtade jag efter del två, Månskensstranden. Den tar vid där del ett slutar, men nu får vi följa Ripley Todd lite mer, den andra av de tre "systrarna".

En dag kommer en forskare till ön och ska undersöka det mystiska, övernaturliga som händer på ön. Ripley är väldigt negativ, men kommer ändå i kontakt med MacAllister Booke och hon tycker mer och mer om honom, fastän hon inget hellre vill än att hon ska avsky honom och allt han gör.

En lättsam roman, som jag inte tycker kommer upp till samma nivå som del ett, En förtrollad ö, som för övrigt finns som pocket nu, men jag tycker ändå om den och ser fram emot del tre i serien.

1 kommentar:

Boktokig Eva Boström sa...

Hej! Grattis! Du vann pocketböckerna hos mig. Vilken är din adress? Mejla mig på boktokig@live.se