söndag 20 december 2015

Punkter på en söndag...

  • Fjärde advent = bråda tider för de flesta. Hinner ni läsa? För mig blir det inte mycket läst, tyvärr. Det är mycket som lockar och drar, både måsten och nöjen. Men jag försöker få till en stund varje kväll. 
  • I gårkväll läste jag Jonas Karlssons novell God jul. Jag laddade ner den som e-bok från biblioteket och var så kort så jag läste ut den under en kväll. Mina tankar om den kommer lite senare på bloggen. 
  • Recept blir det läst däremot. Många tar jag från Matplatsen. En blogg jag verkligen kan rekommendera om ni inte redan upptäckt den. Så mycket gott! Sedan blir det recept på julmat i både gamla kokböcker och mattidningar. 
  • På tal om kokböcker funderar jag på om jag skulle köpa mig en ny baskokbok. Vad har ni? Jag har en från Bonniers som börjar bli gammal nu. Det skulle vara roligt med lite nytt. 
Ha en fin fjärde advent!
Boklusen 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Rutiga kokboken är bra.

bloggbohemen sa...

God jul av Jonas Karlsson är en riktigt pärla! Gillar verkligen Karlssons sätt att berätta.

Boklusen sa...

Tack för tips!

Boklusen sa...

Roligt att du gillar den! Du får se vad jag tycker här framöver...