lördag 5 december 2015

5. Otänkbar att läsa på vintern

Jag kan tänka mig att läsa det mesta i skönlitteratur väg året runt. Det är klart att historier som handlar om julen läser jag helst i december, men berättelser som utspelar sig sommartid tycker jag funkar året runt.

Något som jag däremot inte tittar i vintertid är sommarkokböcker. Ett trevligt exempel på en sådan är Sommar med systrarna Von Sydow. Den tar jag fram i vår igen, även om vissa av deras recept funkar hur bra som helst året om som exempelvis granolan som jag älskar.

2 kommentarer:

MissMagic sa...

Jag har inte funderat om ifall mina bokval går efter årstid. Tror inte det påverkar mig faktiskt. Dock så har jag en del längtan i år att läsa lite klassiska julnoveller och sånt så får se hur det går :)

Boklusen sa...

Åh, tipsa gärna om du hittar några bra julnoveller!!