måndag 1 juni 2015

En enda hemlighet

En enda hemlighet är romance-författaren Simona Ahrnstedts andra bok som utspelar sig i modern tid. Här får vi träffa fältläkaren Isobel som lever för att hjälpa fattiga och att överhuvudtaget göra rätt. Hon arbetar på Medmex som befinner sig i ekonomisk kris och för att dra in pengar till verksamheten så blir hon tvungen att träffa en av de tidigare stora givarna för att se om de kan få mer pengar.

Då träffar hon Alexander, en riktig jetset kille, som lever för stunden och spenderar pengar som om det inte fanns någon ände på dem. Alexander bestämmer sig för att han ska erövra Isobel och han är beredd att kämpa för det.

Som de tidigare böckerna är det romantik, kärlek och glamour som spinner genom boken förutom de vardagshändelser som naturligtvis finns. Jag tycker inte riktigt att den här boken intresserar mig på samma sätt som de tidigare böckerna. Jag hoppas att det är en tillfällig formsvacka och att Simona kommer tillbaka med full kraft i nästa bok. Dessutom tycker jag att En enda hemlighet har lånat lite för mycket inspiration från Fifty shades of Grey för att vara i min smak.

1 kommentar:

Simona sa...

Det var tråkigt att höra, tur att det finns så många andra böcker!
:)