lördag 5 juli 2014

Tron på ett mirakel



Häromdagen var jag på biblioteket och råkade se denna bok, Tron på ett mirakel skriven av Nicholas Sparks, med utsidan av boken ut mot gången mellan hyllorna. Mina ögon fastande på boken pga det fina omslaget och boken fick följa med mig hem. 

Idag i det vackra vädret tog jag fram boken och började läsa. På grund av mycket lästid kunde jag fortsätta och fortsätta. Vips var boken slut!

Tron på ett mirakel handlar om Jeremy, en känd vetenskapsjournalist, som åker till en liten håla i södra USA för att skriva ett reportage om spöken. På ortens lilla bibliotek träffar han Lexie, som ska bistå honom med material. Tycke uppstår. Jeremy och Lexie lever två helt olika slags liv på helt olika platser. Ska deras nyfikenhet på varandra kunna utvecklas till kärlek?

Boken är väldigt förutsägbar, men ändå inte så full av plattityder så man bara vill lägga bort den. Visst, jag förstår ganska snart att Jeremy och Lexie kommer att bli kära i varandra och förhoppningsvis får historien ett lyckligt slut. Men hur ska vi ta oss dit? 

Inga kommentarer: